Logó
Képzések

Adatvezérelt toborzás a recruitment funnel segítségével

A marketingben is használt "értékesítési tölcsér" használata a toborzás folyamatában

A kurzusról

 

Ebben az online kurzusban megtudhatod, hogy mi a titkuk azoknak a recruitereknek, akik a jelenleg mélyülő munkaerőhiány ellenére is meg tudják találni a legmegfelelőbb jelölteket nagyon rövid idő alatt.

 

Szeretnéd, ha...

-          Te is átláthatóvá tenni a toborzás mögött húzódó háttér történéseket?

-          számodra is világossá válnának a toborzási folyamat rejtett összefüggései?

-          növelhetnéd az álláshirdetésedre jelentkezők számát?

-          csökkenthetnéd a jelentkezők lemorzsolódását a toborzási folyamatban?

-          felgyorsíthatnád a kiválasztási folyamatod alatt eltelt időt?

 

Az adatvezérelten gondolkozó recruiterek pontosan tudják ezekre a problémákra megoldást. Az egyik legerősebb ütőkártyájuk, hogy toborzási tölcsérben építik fel kiválasztási folyamatukat.

 

Mi az a toborzási tölcsér?

A toborzási tölcsér, másnéven recruitment funnel, egy folyamattervezési módszer, amely segít a toborzási folyamatokat a lehető legkisebb lépésekre lebontani. A mikrolépésekre bontott tölcsérben amellett, hogy jól strukturált képet kapsz a jelöltekről, átláthatóvá és mérhetővé válnak számodra a toborzás mögött húzódó háttér történések és rejtett összefüggések is.

Csupán a jelentkezők álláshirdetésekre adott reakcióinak - konverzióinak - gyors elemzésével (pl.: hirdetés megnyitási aránya, hirdetéssel eltöltött idő, különböző csatornákon futó ugyanazon hirdetésekre jelentkezők minősége) képesek megmondani, hogy a kiválasztás folyamatában hol kell beavatkozni, módosítani, hogy minél jobb legyen a jelöltélmény, minél kevesebb időráfordítás és minél nagyobb a költséghatékonyság.

 

Letölthető segédanyagokkal, esettanulmányokon át, gyakorlati útmutatót kapsz arról, hogy toborzási funneled segítségével hogyan oldd meg az alábbi kihívásokat:

  • Nincs elég jelölt
  • Túl sok az irreleváns / nem eléggé vagy túlkvalifikált jelölt
  • Túl magasak a toborzási költségek
  • Túl hosszú időbe kerül a pozíciók betöltése
  • Túl sok időbe telik az előszűrés (önéletrajzok átnézése, telefonos stb.)
  • Túl sok jelölt esik ki a kiválasztási folyamat során
  • Túl sokan utasítják el a kapott ajánlatot
  • A felvettek között nagy a felmondások aránya az első évben / első hat hónapban

 

A kurzus végére elkészítjük a saját toborzási funneledet, amelynek segítségével megtudhatod, hogy hogyan tudod:

-          gyorsan és hatékonyan elemezni az álláshirdetésekre adott reakciókat

-          eldönteni a kiválasztási folyamataid melyik lépcsőjénél szükséges közbeavatkoznod

-          növelni az álláshirdetéseid megnyitási arányát és a jelentkezők minőségét

-          javítani a jelöltélményt

-          csökkenteni a munkatárskeresésre fordított időt és növelni a folyamat költséghatékonyságát

 

A kurzus felépítése

  • A toborzást megváltoztató munkaerőpiaci trendek és hatásaik
  • Az adatvezérelt szemlélet és a technológia szerepe a HR-re
  • A toborzási funnelanalízis bemutatása
  • A funnel részeinek megismerése (Pirate vs. Sahara funnel)
  • KPI-ok: konverzió, időtartam, költségek, jelöltélmény
  • Egy tipikus funnel lépéseinek és mérőszámainak meghatározása
  • Saját toborzási funneled elkészítése, értékelése

 

Ha szeretnél te is több releváns jelöltet interjúra hívni és tökéletesítenéd kiválasztási folyamataidat, csatlakozz a kurzushoz és használd a munkádban akár azonnal az Adatvezérelt HR egyik legfontosabb eszközét, a toborzási funnelt!