Logó
Képzések

Hogyan legyél értékteremtő HR Business Partner

HR Business Partner modell és a velejáró kihívások
Szerző: HRopoly

A kurzusról

KURZUS ELÉRHETŐ: 2019. június

 

Nem az a jó HR Business Partner, aki csak azért foglalkozik a munkatársakkal, mert emberileg jót szeretne nekik. Ezt úgy hívják, hogy szakszervezet. Egy jó HR BP úgy foglalkozik humánusan a munkatársakkal, hogy közben a vállalat üzleti érdekeit tartja szem előtt és támogatja azokat a lehető leghatékonyabban. 

 

Sok HR szakember gondolja azt, hogy a Business Partnerség a szakma csúcsa, miközben a szakmai vezetők között nagy számban található olyan, aki szemrebbenés nélkül teszi fel a kérdést:

  • Pontosan mit is csinál egy HR BP?
  • Hogyan támogatja a HR BP a vállalat üzleti sikereit?

Ennek a kontrasztnak az egyik lehetséges oka, hogy a Business Partner szerepköréről teljesen eltérő ismeretek, definícióik keringenek, attól függően, hogy az adott cégnél éppen mi tartozik a HR BP tevékenységei közé. Ráadásul ma a leggyakoribb az, hogy a HR kiszolgáló, végrehajtó szerepkörben van és hiába esik sok szó évek óta arról, hogy stratégiaibbá kell váljon, igazi elmozdulás ebben a kérdésben nagyon kevés helyen valósult meg.

 

Ebben az online kurzusban arról lesz szó, hogy mi kell ahhoz, hogy a HR Business Partner stratégiai partner is legyen.

 

A HR-en belül is kifejezetten a HR Business Partner modell, a velejáró kihívások, és azokra való felkészülés lesz a fő téma. Azt fogom neked bemutatni, hogy HR BP-ként mik a jelen és jövő alap soft és hard skilljei, amelyekkel mindenképpen rendelkezned kell, hogy megfelelő módon tudd támogatni a vállalatod üzleti céljainak elérését.

 

HR vezetői tapasztalatom szerint egy HR BP akkor lesz stratégiai partner, ha:

  • érti és beszélni is tud az üzlet nyelvén
  • költséget és megtérülést is képes számolni
  • el tud készíteni egy olyan dashboard-ot, amiben az üzleti terület vezetői a sikerhez elengedhetetlen információkat kapnak
  • vannak válaszai olyan kritikus HR kérdésekre, mint például „Mennyibe kerül a fluktuáció pótlása?” / “Hogyan tudom megelőzni a dolgozók elvándorlását?” / „Hogyan tudom meggyőzni a főnökömet a szükséges budget biztosításáról ehhez? ”

 

Miről lesz szó a kurzuson?

Ezen a képzésen végigvesszük, hogy mik azok a hard és soft skillek, amelyek nélkülözhetetlenek egy HR BP számára, hogy kulcsfontosságú feladatait hatékonyan és a vállalat számára értékteremtő módon tudja ellátni. Megismerve ezeket a skilleket, választ kapunk az alábbi kérdésekre is:

  • Milyen lehetséges tevékenységek tartoznak a HR BP-hez és hol vannak a határterületek, ezek milyen konfliktusokhoz vezethetnek?
  • Mik azok a szerepkörök, amelyeket ideális esetben egy HR BP-nek szükséges ellátnia?
  • Hogyan kezeljük a HR BP szerepkörbe strukturálisan beépített konfliktusokat?
  • Hogyan érvényesítsük a HR szervezetben az üzlet érdekét? Hogyan érvényesítsük az üzleti szervezetben a HR érdeket?

 

Mit kapsz a kurzustól?

  • új szemléletmód, amely segít felismerni, hogy HR BP-ként hogyan tudnál még jobban hozzájárulni céged sikeres működéséhez 
  • trendek, gyakorlati példák, amelyek segítenek felismerni, hogy mi az, amit érdemes lenne nálatok másképp csinálni
  • checklist, amellyel fel tudd mérni, hogy mik azok az alap soft és hard skillek, amelyekkel már rendelkezel vagy rendelkezned kellene, hogy kulcsfontosságú feladataidat hatékonyan és a vállalat számára értékteremtő módon tudd ellátni

 

Kinek való a képzés?

Minden olyan HR szakembernek, aki szerint a HR jövője az üzleti szemléletmód, a HR kockázat adatok mentén történő menedzsmentje, és akik szerint egy bürökratikus, végrehajtó, reaktív és az üzlet nyelvét nem beszélő HR igenis hátráltató tényezője egy vállalat fejlődésének. Azokat az üzleti területen dolgozó vezetőket is szívesen látjuk, akik szeretnék megérteni, hogy egy értékteremtő HR mivel foglalkozik és hogyan tudja a vállalat sikerességét támogatni.

 

Tarts velem!

Forgács Judit

 

 

KURZUS ELÉRHETŐ: 2019. június